Jak ukryć pasek zadań w Windows 10

zdjęcie jak ukryć pasek zadań w Windows 10

Pasek zadań to świetne narzędzie do częstego dostępu do programów, których bardzo często używasz. Aczkolwiek kiedy pracujesz na małym ekranie to liczy się każdy centymetr Twojego ekranu. Dlatego pokażę Ci jak ukryć pasek zadań w Windows 10. Pozwoli Ci to na zaoszczędzenie trochę miejsca na ekranie.

Automatyczne ukrywanie paska zadań

Mianowicie aby ukryć pasek zadań w Windows 10 musisz wykonać następujące kroki.

Kliknij w wolnym obszarze prawym przyciskiem myszy na Pulpicie. Z menu, które się pokaże wybierz “Personalizuj”.

menu personalizuj

Otworzy się okno “Ustawienia” gdzie po lewej stronie na dole wybierz “Pasek zadań” i kliknij w to.

okno ustawienia

Teraz po prawej stronie okna wybierz “Automatycznie ukrywaj pasek zadań w trybie komputera” przesuwając w bok tą “kropkę” aby włączyć żądaną opcję.

automatycznie ukrywaj pasek zadań

Od tego momentu pasek zadań będzie schowany, będzie się pojawiał tylko wtedy kiedy jakaś aplikacja będzie aktywna na pasku zadań lub gdy najedziesz kursorem na pasek zadań.

Pamiętaj, że w każdej chwili możesz wyłączyć automatyczne ukrywanie paska zadań wchodząc jeszcze raz w ustawienia i przesuwając “kropkę” w lewo, tym samym wyłączysz tą opcję.

Jeszcze jedna uwaga, jeśli z jakiegoś powodu nie możesz wejść w ustawienia tak jak to przedstawiłem powyżej to możesz skorzystać z innego, szybszego sposobu.

Mianowicie kliknij na swoim pasku zadań w wolnym obszarze tam gdzie nie ma ikon prawym przyciskiem myszy i wybierz z menu “Ustawienia paska zadań”. W ten sposób znajdziesz się od razu w opcjach, które możesz dowolnie włączać lub wyłączać.

Ukryj pasek zadań z wiersza polecenia

Jak zaraz zobaczysz istnieje jeszcze sposób, aby automatycznie ukryć zadań w Windows 10 za pomocą wiersza polecenia.

Najpierw uruchom wiersz polecenia klikając w ikonę wyszukiwania (lupę)  wpisując “cmd” i wybierz to co się pojawi czyli “Wiersz polecenia -Aplikacja”. Kliknij w to.

wyszukaj cmd

Następnie musisz użyć odpowiedniego polecenia, aby włączyć lub wyłączyć automatyczne ukrywanie paska zadań.

Do włączenia opcji ukrywania paska zadań będzie to takie polecenie:

powershell -command "&{$p='HKCU:SOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerStuckRects3';$v=(Get-ItemProperty -Path $p).Settings;$v[8]=3;&Set- ItemProperty -Path $p -Name Settings -Value $v;&Stop-Process -f -ProcessName explorer}"
włącz autoukrywanie paska w wierszu polecenia

Zaś do wyłączenia tej opcji służy takie polecenie:

powershell -command "&{$p='HKCU:SOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerStuckRects3';$v=(Get-ItemProperty -Path $p).Settings;$v[8]=2;&Set- ItemProperty -Path $p -Name Settings -Value $v;&Stop-Process -f -ProcessName explorer}"
wyłącz autoukrywanie paska w wierszu polecenia

W ten sposób poznałeś dwie metody jak ukryć pasek zadań w Windows 10.

Jeśli lubisz “bawić” się w wierszu polecenia możesz zobaczyć również jak otwierać pliki w cmd.

Jeśli to dla Ciebie nie problem to podziel się tą poradą ze znajomymi, być może ktoś właśnie szuka takiego rozwiązania.

A jak moje porady są dla Ciebie pomocne zerknij też jak zapisać stronę www do pliku lub nabywaj wiedzy z innym moich poradników na blogu.

Dalej nie wiesz jak to zrobić, boisz się lub po prostu nie chce Ci się tego robić samemu, użyj przycisku poniżej, a ja zrobię to za Ciebie...

Przycisk Awaryjny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Aby kontynuować potwierdź używanie ciasteczek na tej stronie wiecej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close